سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تشریفات فرودگاهی رایگان

جایگاه تشریفات اختصاصی یا cip چیست؟

جایگاه تشریفات اختصاصی یا سی آی پی (به انگلیسی: Commercial Important Person) بخشی از فرودگاه بین المللی امام خمینی در نزدیکی تهران است که در 7000 متر مربع بنا و سه طبقه ساخته شده است که مجهزترین سی آی پی کشور است. مسافرین ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی امام خمینی که مایل به استراحت بعد یا قبل از پرواز هستند می توانند از سالن مجهز تشریفات و امکانات موجود در آن بازدید و استفاده نمایند. این بنا در سه طبقه، به گونه ای طراحی شده است که مسافرهای جایگاه به همراه مستقبلین و یا مشایعین در فضایی آرام و بدون نیاز به اجرای فرایندهای عادی عملیات فرودگاهی به استراحت بپردازند.

کاربرد خدمات cip

استفاده بهینه از زمان برای افراد پر مشغله مانند مدیرعامل، مدیران، فروشندگان و یا گروه های دیگر از مسافران حیاتی است. هنگامی که در فضای مدرن ساختمان، مسافران مشغول استراحت و استفاده از تنقلات و نوشیدنی های آن هستید، کارمندان سی آی پی فرودگاه امام خمینی همه مراحل سوار شدن به هواپیما و خروج از فرودگاه مانند دریافت پاس شبانه روزی، بررسی، در، چمدان را انجام خواهند داد.

خدمات سی آی پی شامل چیست؟

  • جابجایی مسافر از مبدأ به فرودگاه و بالعکس بوسیله خودروهای تشریفات
  • ترانسفر تا پای پلکان پرواز و بالعکس
  • سالن کنفرانس و ملاقات های خصوصی جهت مذاکرات تجاری
  • اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • باجه بانک اختصاصی به منظور انجام امور بانکی اعم از ارزی (غیر از ارز مسافرتی) و ریالی
  • کافی شاپ، انواع نوشیدنی گرم و سرد و انواع شیرینی، سالاد و دسر
  • امکان استفاده از میز اردور
  • دریافت کارت پرواز
  • کلیه امور مربوط به بار و ویزا
  • استفاده و تردد گیت های اختصاصی سپاه، پلیس، گمرک و پذیرش بار
  • استفاده از فروشگاه های لوکس با برندهای خارجی و داخلی معتبر
  • استفاده از اینترنت وایرلس رایگان و اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت
  • اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • فروشگاه خشکبار، چرم، صنایع دستی و خاویار
  • سوئیت های ویژه برای اقامت های موقت و استراحت های کوتاه[

آشنایی با تشریفات فرودگاهی

سفر به تهران با تشریفات فرودگاهی رایگان

یکی از دغدغه های مهم در سفرهای کاری وقت شناسی و رسیدن به موقع در جلسه یا قرار کاری است و با توجه به ترافیک زیادی که این روزها در اکثر شهرها وجود دارد، پایبندی به آن کمی سخت بنظر می رسد. این موضوع زمانی تشدید می شود که مجبور باشید از شهرستان به تهران سفر کنید، و اگر هم این سفر با هواپیما باشد دردسرهای خاص خود را دارد. 
صف طولانی دریافت کارت پرواز، تحویل بار یا چمدان و بازرسی های مختلف انرژی و زمان زیادی را از شما می گیرد. با رزرو تشریفات فرودگاهی از بدو ورود به سالن تشریفات، کارکنان سی آی پی در انتظارتان هستند. شما به سالن تشریفات راهنمایی می شوید، آنجا می توانید در محیطی راحت و بدون دغدغه روزنامه بخوانید، پیام های مهم روی گوشی خود را چک کنید و یا حتی گزارشی که می خواهید در جلسه ارائه دهید را مرور کنید و هر زمانی که احساس گرسنگی کردید با نوشیدنی و غذاهای خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید.

در طی این مدت که شما در سالن تشریفات بی استرس و اضطراب در حال مرور برنامه سفر خود هستید، گروه آموزش دیده cip چمدانتان را تحویل داده و کارت پروازتان را دریافت می کنند. شما بدون معطلی ماندن در صف های طویل برای بازرسی توسط کارکنان سی آی پی به گیت اختصاصی راهنمایی می شوید و زمانی که مسافران دیگر سوار هواپیما شدند، با اتومبیل تشریفاتی سالن cip تا پای پلکان هواپیما می روید.
معمولا برای کسانی که رزرو خدمات cip را انجام می دهند، صندلی های اول هواپیما در نظر گرفته می شود. در این میان اگر شخص مشایعت و یا مستقبل کننده برای بدرقه و یا خوشامدگویی به شما به فرودگاه مراجعه کند، پذیرایی درخور صورت می گیرد. 
چنانچه سفرتان خارج از کشور باشد خدمات چک پاسپورت هم برایتان انجام می شود، البته این خدمات مشمول هزینه است که قطعا نسبت به صرف انرژی و زمان ارزش دارد.

سامانه رزرواسیون مهر با همکاری تعدادی از هتل های لوکس تهران این امکان را فراهم نموده است تا در صورتی که رزرو هتل را از این سامانه انجام دهید، خدمات cip را به صورت رایگان دریافت نمایید. می توانید با رزرو هتل لاله تهران و رزرو هتل هما تهران با تخفیف ویژه و قیمت رقابتی از خدمات سی آی پی رایگان بهره مند شوید.
در حال حاضر cip فرودگاه امام، cip فرودگاه مهرآباد، cip فرودگاه مشهد، cip فرودگاه اهواز، cip فرودگاه کرمانشاه و cip فرودگاه کیش از طریق رزرواسیون مهر فراهم شده است.

بیزینس لانژ فرودگاه امام

رزرو آنلاین بیزنس لانژ فرودگاه امام

سرویس بین المللی بیزینس لانچ « بیزینس لانژ» یا “Business Lounge” یک سرویس استاندارد بین المللی در حوزه خدمات تشریفات فرودگاهی است، برای درک بهتر این سرویس بهتر است قبلاً به فرایند عادی تشریفات اداری پیش از پرواز بپردازیم:
عموماً سفر از درب منزل یا محل کار آغاز می شود، زمانی که توسط خودروی شخصی یا تاکسی به سمت فرودگاه حرکت خواهیم کرد. البته حرکتی که ممکن است به دلایل مختلف با تغییر صورت گرفته و یا در مسیر با مشکلاتی مواجه شود!
پس از ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بدون توجه به مشکلات پارکینگ در صورت استفاده از خودروی شخصی ورود به ترمینال از طریق گیت بازرسی پلیس فرودگاه با قرار گرفتن در صف طولانی آغاز خواهد شد.
پس از ورود به ترمینال و گذر از گیت بازرسی پلیس فرودگاه، مسافرین محترم بر اساس کلاس پروازی بلیط خود به کانتر شرکت هواپیمایی مراجعه و پس از قرار گرفتن در صف بار خود را تحویل داده و کارت پرواز دریافت می کنند.
اکنون نوبت پرداخت عوارض خروج از کشور است، سپس با گذر از صف گیت کنترل گذرنامه مسافرین محترم به سالن ترانزیت وارد شده و مدت زمان پیش از پرواز را در این سالن سپری خواهند کرد.
فرایند ذکر شده حدود 2 ساعت زمان مسافرین را به هدر خواهد داد، زمانی که همراه با استرس و نگرانی و در صف های طولانی سپری خواهد شد اما آیا برای مدیران، فعالان اقتصادی و افرادی که مداوم در سفر هستند و یا افراد که زمان را با ارزش ترین دارایی خود می دانند راهکار دیگری وجود ندارد؟
سرویس بیزینس لانچ «لانژ» “Business Lounge” راه حل این مشکل است.

معرفی سرویس بیزینس لانژ

مسافرین محترم استفاده کننده از سرویس بیزینس لانچ «لانژ» در صورت تمایل می توانند با سرویس ترانسفر تشریفاتی و یا عادی برند «تشریفات تجاری ایران» حرکت خود به سمت فرودگاه و یا در مسیر بازگشت با انتخاب خودرویی از میان ناوگانی متنوع و به روز از خودروهای تشریفاتی و یا تجاری به خاطره ای خوش و به یادماندنی تبدیل نمایند.
پس از ورود مسافرین محترم استفاده کننده از این سرویس به ترمینال خروجی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با استقبال کارشناس تشریفات فرودگاه از یک گیت اختصاصی پلیس فرودگاه و بدون صف به سالن اصلی وارد شده و مراحل تحویل بار و دریافت کارت پرواز توسط کارشناس تشریفات فرودگاه و تحت نظارت مسافرین بدون توجه به کلاس پروازی بلیط مسافر از گیت بیزینس یا فرست کلاس شرکت هواپیمایی انجام خواهد شد.

سپس مسافرین محترم با راهنمایی کارشناس تشریفات از تنها گیت اختصاصی پلیس گذرنامه در سالن اصلی فرودگاه به سالن ترانزیت وارد شده و برای سپری نمودن زمان باقی مانده بهسالن بیزینس لانچ «لانژ» “Business Lounge” راهنمایی خواهند شد.
مسافرین محترم پس از ورود به این سالن با استقبال کارشناس بخش پذیرش به داخل سالن راهنمایی شده و در محیطی امن، آرام و خاطره انگیز مدت زمان پیش از سفر را سپری خواهند کرد.
در طی مدت اقامت در سالن مسافرین محترم می توانند از انواع نوشیدنیها گرم و سرد، غذای سبک مناسب سفر و سالادها به صورت رایگان استفاده نمایند.
این سالن مجهز به اینترنت پر سرعت، اتاق ویژه افراد سیگاری، کامپیوتر، پرینتر، روزنامه ها و مجلات روز است.

همچنین مسافرین محترم می توانند با رزرو قبلی و پرداخت هزینه مجزا از سوئیت برای استراحت و استحمام استفاده نمایند.
اتاق VIP برای برگزاری جلسات کاری در مدت اقامت در این سالن از دیگر ویژگی های استفاده از این خدمات می باشد.
روال اداری خدمات فرودگاهی بخصوص برای پروازهایی که مسافر سفر طولانی را در پیش دارد می تواند بسیار طاقت فرسا و پر استرس باشد. بیزینس لانج و فست ترک در تمامی فرودگاه های جهان به همین منظور تمامی فرآیند فرودگاهی از بدو ورود تا زمان نشستن در صندلی منتخب مسافر را تسهیل نموده اند. در اینگونه مواقع که بخصوص مسافران کثیرالسفر بدنبال راهکاری هستند تا بدون مقرارت و قوانین دست و پاگیر و ایستادن در صف و انتظار، با اطمینان خاطر و آرامش خاطر کارت پرواز خود را دریافت، بار یا چمدان های خود را تحویل و در عین حال در زمان انتظار برای پرواز به استراحت، گفتمان و مطالعه بپردازند. البته این نگرانی معمولاً در پروازهای خروجی رایج است و در پروازهای ورودی از آنجایی که مسافران صرفاً پس از پیاده شدن از هواپیما چمدان های خود را تحویل گرفته و از فرودگاه خارج می شوند آنچنان به این خدمات نیاز پیدا نمی کنند. فرودگاه امام خمینی (IKIA) نیز همانند دیگر فرودگاه ها مطرح جهان، چنین امکاناتی را تحت عنوان فست ترک و بیزینس لانج در اختیار مسافران قرار داده است. البته این خدمات در حالت عادی برای مسافران بیزینس و فرست کلاس (Business and First Class) شرکت های هواپیمایی مانند British Airways، Qatar Airways و Emirates Airline وجود دارد منتهی در صورتی که مسافران دیگر نیز تمایل داشته باشند می توانند این خدمات را از طریق وب سایت ویستاول میتوانید بصورت تلفنی یا آنلاین خدمات فست ترک و لانج فرودگاه را رزرو نمایید.

فست ترک چیست
بدین ترتیب پس از رزرو فست ترک و لانج فرودگاه امام، در بدو ورود به سالن پروازهای خروجی فرودگاه، با مراجعه به درب مخصوص Business Lounge که در کنار پله های برقی ورود و خروج به سمت ترمینال پروازهای ورودی قرار دارد، پس از ارائه کد رزرو به میز مخصوص تشریفات تجاری فرودگاه مراجعه نموده و ضمن استراحت در این محیط آرام و دلپذیر استفاده از پذیرایی، از گیت اختصاصی بازرسی پلیس فرودگاه به محوطه مسافری فرودگاه وارد شده و با معیت همکاران ما، بار خود را شخصاً به گیت مخصوص شرکت هواپیمایی خود تحویل و کارت پرواز را دریافت نمایند. بدین ترتیب بدون توجه به کلاس پروازی خود از گیت فرست کلاس و بیزینس شرکت هواپیمایی همچون British Airways که بسیار خلوت تر از گیت های کلاس های پروازی عادی یا به اصطلاح اکونومی است، روال اداری فرودگاه را انجام دهند. بعد از مرحله تحویل بار و دریافت کارت پرواز، همکاران ما مسافران محترم را همراهی و به گیت اختصاصی پلیس گذرنامه ناجا که مخصوص مسافرین تشریفات تجاری فرودگاه است، راهنمایی نموده و بدون قرار گرفتن در صف های طولانی و انتظار، با ارائه گذرنامه معتبر، فیش پرداخت عوارض کشور و همچنین کارت پرواز از طریق راهرویی کوتاه به محوطه Free Shop فرودگاه وارد می شوند که می توانند در آرامش کامل از خدمات عمومی فرودگاه استفاده کنند. مسافرین محترم پس از اعلام شرکت هواپیمایی مستقیماً به گیت بازرسی عمومی سپاه مراجعه و سپس در سالن خروجی از گیت مخصوص شرکت هواپیمایی به راهروی مخصوص عبور به داخل هواپیما وارد شده و سفر خود را آغاز می نمایند. رزرو آنلاین بیزینس لانج و فست ترک فرودگاه امام از طریق سایت ویستاول امکان پذیر است.